עריכה לשונית של עבודות אקדמיות

מרצים רבים ממליצים לסטודנטים שלהם לשלוח עבודות אקדמיות לעריכה לשונית. חלקם אף דורשים זאת. חשוב לנו קודם כל להרגיע ולומר – אם נתקלתם בבבקשה כזו מצד המרצה, אין פירוש הדבר שאתם עילגים! ממש לא. יתרה מכן, קרוב לוודאי שאותו מרצה עצמו שולח גם הוא את מאמריו לעריכה לשונית. גם אלו שעברית היא שפת אמם עלולים להתבלבל פה ושם בדקדוק או בתחביר; להשתמש מבלי משים בעגה דיבורית במקום בשפה תקנית; ועוד כהנה וכהנה טעויות קטנות שנעלמות מן העין במבט ראשון. הדבר נכון פי כמה עבור סטודנטים שעברית היא שפה שניה עבורם. בקיצור, ישנן סיבות שונות לבצע עריכה לשונית של עבודה אקדמית. כאן חשוב לעשות הפרדה ותיאום ציפיות, משום שלעתים בעבודה אקדמית נדרשים סוגים שונים של עריכות ותיקונים. לשם כך נבהיר מה כוללת עריכה לשונית של עריכה אקדמית, ומה היא אינה כוללת.

 

מה כוללת עריכה לשונית של עבודה אקדמית?

עריכה לשונית כוללת קריאה יסודית ומדוקדקת על ידי עורכת לשונית מנוסה, במהלכה היא מבצעת תיקונים לשוניים בעבודה: תיקון שגיאות כתיב והקלדה, האחדה של צורות כתיב, שיפור התחביר – למשל חלוקה של משפטים ארוך ומסורבל לשני משפטים קצרים ותקניים, תיקון הדקדוק – שלוש/שלושה, וכדומה. במקרים מסויימים העורכת הלשונית עשויה להציע מילים חלופיות בעלות משמעות זהה או דומה, המתאימות יותר במשלב או בהקשר של המשפט.

 

מה עריכה לשונית של עבודה אקדמית אינה כוללת?

אם קיבלתם הערות מהותיות מהמרצה על תוכן העבודה, ונדרשים תיקונים בעבודה עצמה מעבר לרמת הלשון – למשל הוספה, הסרה והעברה של חלקים בעבודה – יש לשלוח את העבודה לשירות של תיקון עבודות אקדמיות. לשם כך אפשר למשל להעזר בשירות של אתר האקדמיק hackademic.co.il. עריכה לשונית אינה כוללת סוג כזה של תיקונים.

אם קיבלתם הערה על אופן סידור הרשימה הביבליוגרפית ונדרשתם לסדר אותה מחדש לפי שיטה כזו או אחרת – יש לשלוח את העבודה לשינוי שיטת ביבליוגרפיה. לצורך כך ניתן להיעזר בשירות של אתר ריסרצ'ס researches.co.il. עריכה לשונית אינה כוללת סידור או תיקון ביבליוגרפיה.

 

עריכה לשונית לעבודה אקדמית – בהזמנה מידית

אם אתם זקוקים לערכה לשונית של עבודה אקדמית, אנחנו מרשים לעצמנו לנחש שאתם צריכים אותה בהקדם האפשרי. אם ככה, למה לבזבז זמן על ההתכתבות שלפני תחילת העבודה? המערכת המשוכללת שלנו מאפשרת הזמנה מיידית של עריכה לשונית. איך זה עובד? מעלים את הקובץ שברצונכם לערוך, ומיד מקבלים מחיר ותאריך קבלת התוצר הערוך. ברגע שתשלמו נתחיל לעבוד, ואנחנו מאד אדוקים בעמידה בזמנים. נסו אותנו:

1 - הזמנת עריכה
2 - תשלום
3 - אישור הזמנה

מאמרים נוספים

תפריט נגישות